اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ولی‌عصر بیمارستان مرکزی زنجان برای ارجاع بیماران کرونایی است/ توزیع مواد ضدعفونی کننده عطش خرید را کاهش می‌دهد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان آمار بیماران مبتلا به کرونا را در استان زنجان 79 مورد اعلام کرد و گفت: بیمارستان مرکزی ارجاع بیماران زنجان ولی‌عصر است و سایر مراکز درمانی از جمله آیت‌الله موسوی برای مراجعه سایر بیماران با رعایت همه اصول پیش‌بینی شده است.

ولی‌عصر بیمارستان مرکزی زنجان برای ارجاع بیماران کرونایی است/ توزیع مواد ضدعفونی کننده عطش خرید را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌رضا آرمانی‌کیان عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تعداد تخت‌های بیمارستانی استان را یک هزار و 670 تخت اعلام و اظهار کرد: 190 تخت از این مجموع ویژه هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از مجموع تخت‌های فعال بیمارستانی 670 تخت برای بیماران کرونایی پیش‌بینی شده است، افزود: با اقدامات در حال انجام تعداد این تخت‌ها در آینده نزدیک به یک هزار و 101 تخت خواهد رسید که اگر تخت‌های سایر مجموعه‌های درمانی از جمله تامین اجتماعی را به آن اضافه کنیم تعداد آن‌ها به یک هزار و 901 تخت خواهد رسید که در صورت نیاز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی به زون بندی مراکز و بخش‌های درمانی اشاره و تصریح کرد: زون صفر تعریف شده برای بیماران کرونایی است که همه فعالان در این واحد از خدمات گرفته تا پزشکان مجهز به تجهیزات پیشگیری هستند.

آرمانی‌کیان تعداد بیماران بستری کرونایی در شهر زنجان را 105 بیمار اعلام کرد و گفت: شهرستان‌های استان هم 53 بیمار بستری کرونایی دارند و تلاش کادر درمان این است که انتقال بیمار در بین مراکز درمانی انجام نشود که این موضوع در مجموع به نفع شبکه درمان خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ترجیح شبکه درمان را مراجعه و معاینه سرپایی بیماران دانست و گفت: در این روش شیوه درمان بیماران مشکوک توسط شبکه درمان انتخاب خواهد شد که بسیار به صرفه است چرا که احتمال درگیر شدن در مراجعه به بیمارستان‌ها با وجود همه اقدامات انجام شده وجود دارد.

وی با بیان اینکه در همه مراکز شهرستان‌ها تجهیزات از جمله آمبولانس مجهز برای انتقال بیماران مشکوک به کرونا پیش‌بینی شده است، افزود: مراحل مراقبت از بیماران هم با توجه به مرحله بیماری از قرنطینه، بستری و نقاهتگاه متفاوت خواهد بود که برای مرحله نقاهتگاه ترجیح ما با توجه به فواید حضور در خانه، البته به شرط داشتن امکانات همان منزل است و در صورت فراهم نبودن امکانات افراد به نقاهتگاه که طبق پروتکل خاص تعریف شده ایجاد می‌شود نگهداری می‌شوند.

آرمانی‌کیان خواهش کادر درمان از مردم را ماندن در خانه و مراقبت از خود اعلام و تصریح کرد: یادمان باشد هر درگیری ظرفیت افزایش 10 نفری آمار بیماران را ایجاد خواهد کرد از این رو اخلاق اجتماعی و انسانی ما است که از خود و دیگران مراقبت کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه کنترل استرس در راستای افزایش ایمنی پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی است، ادامه داد: ولی باید یادمان باشد که باید بیماری کرونا را جدی گرفت.

وی برچسب زدن به بیماران مبتلا را از نگرانی‌های موجود در جامعه دانست و افزود: باید متوجه بود که اگر نتوان جلوی این عارضه را گرفت، بیماران مبتلا از مراجعه به مراکز درمانی سرباز خواهند زد.

آرمانی‌کیان آمار بیماران مبتلا به کرونا را در استان زنجان 79 مورد اعلام کرد و افزود: بیمارستان مرکزی ارجاع بیماران زنجان ولی‌عصر است و سایر مراکز درمانی از جمله آیت‌الله موسوی برای مراجعه سایر بیماران با رعایت همه اصول پیش‌بینی شده است و حتی در صورت نیاز به افزایش مراکز پذیرش بیماران کرونایی، از ظرفیت دیگر بیمارستان‌ها از جمله امام حسین و شهید بهشتی استفاده خواهد شد و برنامه‌ای برای درگیر کردن آیت‌الله موسوی وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر استفاده از تجربه استان‌های دارای وضعیت قرمز در بیماری کرونا گفت: هر چند استان زنجان به دلیل رعایت اصول بهداشتی توسط مردم درگیری کمتری البته تا این لحظه با بیماری کرونا دارد ولی برای مواجهه با تغییر شرایط آماده شده است که پیش‌بینی افزایش تخت‌ها از جمله آن است.

وی از درگیر شدن چند نفر از کادر درمان با کرونا ویروس در استان زنجان خبر داد و افزود: مردم عادی از اسم کرونا هم می‌ترسند ولی کادر درمان با همه وجود با این موضوع درگیر شده است، ضمن اینکه از مردم برای پیام‌های امید بخش و همچنین رسانه‌ها برای انعکاس مسائل تقدیر می‌کنیم.

آرمانی‌کیان با تاکید بر درمان بیمارن کرونایی با ترکیب داروها تصریح کرد: هر چند آمار جهانی مرگ و میر 2 درصدی را گزارش کرده است ولی در درمان بیماران کرونایی از ترکیبات دارویی استفاده شده و جواب هم داده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اذعان به اینکه نمی‌توان در هیچ اقدامی به کیفیت 100 درصدی رسید، افزود: شبکه بهداشت و درمان مشکلاتی دارد ولی سعی و تلاش همه ما ارائه خدمات در بهترین کیفیت است و وضعیت موجود حکایت از عملکرد به نسبت قابل قبول دارد.

بالا بودن عطش خرید لوازم بهداشتی

معاون غذا و داروی  دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان هم در این نشست از آغاز توزیع مواد ضدعفونی کننده از شنبه هفته جاری خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده طی دیروز و امروز 40 تن مواد ضدعفونی کننده با پایه الکل در استان توزیع شده است.

جواد تاج‌کی با بیان اینکه توزیع ماسک در استان فقط یک بار انجام شده است، افزود: واقعیت این است که مراکز درمانی دغدغه اصلی ما در تهیه این وسیله بهداشتی است چرا که زمان پایان شیوع این بیماری مشخص نیست.

وی با تاکید بر ادامه توزیع مواد ضدعفونی کننده تصریح کرد: واقعیت این است که با توجه به شرایط هر چه قدر هم توزیع شود باز هم کمبود احساس خواهد شد چرا که علاقه‌مندی برای خرید در جامعه بسیار بالا است.

تاج‌کی با اشاره به توان بالای واحدهای تولید کننده مواد ضدعفونی کننده در استان ادامه داد: تولیدات این شرکت‌ها توزیع می‌شود و با توجه به روند امور و ادامه تولید به نظر می‌رسد طی چند روز آینده عطش خرید لوازم بهداشتی فروکش خواهد کرد.

معاون غذا و داروی  دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با تاکید بر کنترل امور از طریق گشت‌های مشترک به تعزیرات و سازمان صمت گفت: داروخانه‌ها دوربین‌های کنترلی دارند از این رو عملکرد آن‌ها کنترل می‌شود.

وی در پاسخ به عملکرد شرکت‌های دانش بنیان در مورد تولید مواد ضدعفونی کننده گفت: در اوایل کار چند اقدام احساسی انجام شد که مورد تایید نبود و تا کنون مجوز بهداشتی در استان برای این فعالیت‌ها صادر نشده است.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول